Transport och boende

För er som åker buss med klubben till Göteborg är avfärd fredag 19:e november kl. 13.00 (OBS ny tid för avfärd!) från UKK (Uppsala konsert och kongress). Vi samlas framför huset på Storgatan. Var på plats senast 12.45.

I Göteborg bor vi på Göteborgs vandrarhem: http://www.goteborgsvandrarhem.se/

Vi åker hem när tävlingen är slut ca kl. 16.00, vi brukar vara tillbaka i Uppsala ca kl. 23.00.

Tävlingen

För er som inte bor med klubben börjar tävlingen med registrering kl 08:30 på Valhalla sporthall (Hall A) i Göteborg. Länk till tävlingsregler: https://tkd-swe.com/files/TkD_Sweden_ITFregler_2013_revised.pdf

Mat

På väg ner till Göteborg stannar vi för att äta halvväggs, alltså ungefär vid kl. 3-4.  Busschauffören bestämmer var vi stannar men det brukar finnas några olika snabbmatsalternativ.

När vi kommit fram till Göteborg finns det möjlighet att äta på restaurang nära vandrarhemmet eller att köpa mat på affär och äta i vandrarhemmets matsal.

En stor frukost serveras på vandrarhemmet (det ingår i priset för boendet).

Lunch på tävlingsdagen ansvarar man för själv och man kan till exempel köpa med sig något från affären vid vandrarhemmet.

På vägen hem till Uppsala stannar vi halvvägs och äter, alltså ungefär kl. 7-8.

Betalning

Betalning sker via Swish till Karin (073 626 83 34). Märk din betalning ”TKD tävling (ditt och/eller ditt barns FÖR- och EFTERNAMN).

Vandrarhem (och frukost) + buss: 750 kr
Bara vandrarhem (och frukost): 300 kr
Bara buss: 450 kr
Tävlingsavgift: Klubben står för tävlingsavgift

Vid avanmälan som inte beror på sjukdom betalar du själv vandrarhem, buss och tävlingsavgift.

Sjukdom

Om du är sjuk ska du ABSOLUT inte följa med på tävlingen, pga smittorisk. Meddela Karin på sms eller mejl.

Ordningsregler

Utöver klubbens vanliga ordningsregler gäller även följande:

  • På bussen måste alla sitta ner med säkerhetsbälte på när bussen körs. Behöver du gå på toa gör du det och går sedan tillbaka till din plats
  • På vandrarhemmet gäller även deras ordningsregler, alltså att det ska vara lugnt och tyst senast kl. 22.00
  • På resan och tävlingsdagen hjälps vi alla åt att stötta varandra och hejar på när någon från klubben tävlar

Kontaktuppgifter ansvariga ledare

Karin Forss (ansvarig resa & boende), 073 626 8334, karin.forss@gmail.com

Alfons Karlsson (huvudcoach), 070 881 85 93

Cristina Zavala, 076 783 54 99

Packlista
Obligatoriskt: Sängkläder, Dobok (dräkt) och bälte, tandskydd (för alla som ska sparras), suspensoar (för alla killar som ska sparras), handduk

Bra att ha: Träningsoverall eller liknande att ha över dräkten under tävlingsdagen, skydd (om man har egna annars finns klubbens att låna), pyjamas och hygienartiklar

Övrigt

Kom ihåg att ta ledigt från jobb eller skola eftersom vi reser kl 12.00 på fredagen.