Om Klubben

Uppsala Taekwon-Do Klubb grundades 1976 av Master Lim Won-Sup, en korean som var en av pionjärerna inom svensk Taekwon-Do. Föreningen är medlem i Svenska Taekwon-Do Förbundet, samt därigenom Riksidrottsförbundet.

Om klubben

Målmedvetenhet, vänskap, ödmjukhet och antivåldsträvande genomsyrar Uppsala Taekwon-Do klubb. Vår aktivitet är inriktad på Taekwon-Do som en budokonst såväl som en tävlingssport.

Sedan klubben grundades har vi deltagit i många tävlingar med goda resultat. Flera medlemmar har dessutom framgångsrikt försvarat de svenska färgerna i internationella mästerskap.

Uppsala Taekwon-Do Klubb grundades 1976 av Master Lim Won-Sup, en korean som var en av pionjärerna inom svensk Taekwon-Do. 1980 togs träningen över av Mohammad-Ali Islamian, som är huvudinstruktör än idag.

Klubben som idag är Sveriges äldsta, har genom åren varit aktiv i både utvecklingen av svensk Taekwon-Do och dess tävlingsverksamhet.

Klubbens medlemmar har sedan 1987 representerat Sverige med landslagsmedlemmar och -coacher, totalt har mer än 53 EM- och VM-medaljer funnit sin väg till Uppsala.

Antalet svartbälten som har producerats i klubben uppgår för närvarande till ca. 35 st.

Huvudinstruktör
Mohammad-Ali Islamian