Här kommer information om vad som gäller inför tävlingarna i Göteborg i helgen!

Transport och boende

För er som åker buss med klubben till Göteborg är avfärd fredag 25:e oktober kl. 11.00 från UKK (Uppsala konsert och kongress). Vi samlas framför huset på Storgatan. Var på plats senast 10.45!

I Göteborg bor vi på Göteborgs vandrarhem: http://www.goteborgsvandrarhem.se/

När vi kommer fram till vandrarhemmet på fredag kväll har vi ett möte där vi går igenom all information och delar ut rumsnycklar och rumsindelning!

Vi åker hem när tävlingen är slut ca kl. 16.00 lördagen 26/10, vi brukar vara tillbaka i Uppsala ca kl. 23.00.

Tävlingen

För er som inte bor med klubben börjar tävlingen med registrering kl 08:30 på  Katrinelundsgymnasiets sporthall i Göteborg. Adressen är: Skånegatan 14B, 411 40 Göteborg. 

Länk till tävlingsregler: https://tkd-swe.com/files/TkD_Sweden_ITFregler_2013_revised.pdf

Mat

På väg ner till Göteborg stannar vi för att äta halvväggs, alltså ungefär vid kl. 3-4.  Busschauffören bestämmer var vi stannar men det brukar finnas några olika snabbmatsalternativ. När vi kommit fram till Göteborg finns det möjlighet att äta på restaurang nära vandrarhemmet eller att köpa mat på affär och äta i vandrarhemmets matsal.

En stor frukost serveras på vandrarhemmet 7:00 (det ingår i priset för boendet).

Lunch på tävlingsdagen ansvarar man för själv och man kan till exempel köpa med sig något från affären vid vandrarhemmet.

På vägen hem till Uppsala stannar vi halvvägs och äter, alltså ungefär kl. 7-8.

Betalning

Betalning sker till klubbens PlusGiro 970750-6 innan avfärd. Märk din betalning ”TKD tävling (ditt och/eller ditt barns FÖR- och EFTERNAMN).

Vandrarhem (och frukost) + buss: 1100 kr
Bara vandrarhem (och frukost): 550 kr
Bara buss: 550 kr
Tävlingsavgift: Klubben står för tävlingsavgift

Vid avanmälan som inte beror på sjukdom betalar du själv vandrarhem och buss.

Sjukdom

Om du är sjuk ska du ABSOLUT inte följa med på tävlingen, pga smittorisk. Meddela Helena på sms eller mejl. 072-5044010 eller hliljestroem@yahoo.se

 Ordningsregler

Utöver klubbens vanliga ordningsregler gäller även följande:

  • På bussen måste alla sitta ner med säkerhetsbälte på när bussen körs. Behöver du gå på toa gör du det och går sedan tillbaka till din plats
  • På vandrarhemmet gäller även deras ordningsregler, alltså att det ska vara lugnt och tyst senast kl. 22.00
  • Under tävlingsdagen ska en medföljande vuxen följa med om barn lämnar hallen för att äta lunch.
  • På resan och tävlingsdagen hjälps vi alla åt att stötta varandra och hejar på när någon från klubben tävlar

 

Kontaktuppgifter ansvariga ledare

Helena Payne (ansvarig resa & boende), 072 504 40 10

Alfons Karlsson (huvudcoach), 070 881 85 93

Packlista
Obligatoriskt:
Dobok (dräkt) och bälte, tandskydd (för alla som ska sparras), suspensoar (för alla killar som ska sparras), pengar till middag på fredagen och lördagen och lunch på lördagen

Bra att ha: Träningsoverall eller liknande att ha över dräkten under tävlingsdagen, skydd (om man har egna annars finns klubbens att låna), pyjamas, handduk och hygienartiklar

Sängkläder hyr vi av vandrarhemmet och ingår i avgiften

Övrigt

Kom ihåg att ta ledigt från jobb eller skola eftersom vi reser kl 11.00 på fredagen.

Föräldrar, syskon och vänner som följer med men inte tävlar får gärna hjälpa till på tävlingsdagen med att hålla koll på klubbens skydd etc. Vi går igenom vad som behöver göras under möte på vandrarhemmet på fredagskvällen.